RÅÅ IDROTTSFÖRENING
LITTA BÄTTRE - MYCKE RÅÅARE

Inför HAIS hemma - intervju med Johnny Lundberg
2020-02-21 15:56
Vi kommer framöver att intervjua en ledare/spelare inför varje match, vi börjar med ingen mindre än vår huvudtränare Johnny Lundberg!

Vi har varit igång i drygt tre veckor med vår försäsong, hur har det sett ut på träningarna?

Vi är inne i en intensiv period med fokus på kondition och att förbereda oss på bästa sätt inför säsongen 2020.
Mycket handlar om att vara så väl rustade inför säsongen med att vi skall vara ett homogent lag som arbetar väldigt hårt för varandra ute på planen.

Är där några spelare som du tycker har stuckit ut lite extra hittills i år?

Jag är ny i tränarstaben inför denna säsong och har varit väldigt tydliga från första stund att vi vill ha en grupp trivs ihop både på och utanför planen.
När man kommer som ny ledare så är alla spelare i samma utgångsläge inför en ny säsong, jag vill och önskar att alla spelarna tar kliv i sin individuella utveckling för att påverka lagets framgång.

Vilken slags fotboll vill du att laget ska spela 2020?

Självklart vill jag att vi ska vara ett spelförande lag som är bolltrygga i alla situationer. Vi ska också vara tydliga hur vi agerar på planen genom tydlighet i våra roller.
Mycket handlar om att vi ska jobba väldigt hårt för varandra som en enhet i alla lägen.
Vårt mål är att de lagen vi spelar mot ska känna den mentalitet som vi jobbar efter med hårt jobb och tydlighet.

På lördag väntar HAIS i årets första träningsmatch, vilka delar i vårt spel kommer du att lägga extra fokus på?

Första träningsmatchen för i år är alltid spännande med tanke på att vi har en stor trupp som ställer krav på spelarna att visa upp sig från deras nivå då konkurrensen är hög.
Vi har jobbat med vårat försvarsspel under de senaste veckorna, genom tydlighet, ansvar och engagemang. Mot HAIS vill vi se en glädje med att försvara vårt mål och känslan att återigen få spela match.

Matchen mot HAIS spelas lördag 22/2 kl 15.00 på Hedens plan 1.

Huvudpartners