RÅÅ IDROTTSFÖRENING
LITTA BÄTTRE - MYCKE RÅÅARE

Råå IF:s Medlemsavgifter 2024

Vi inom Råå IF hoppas att 2024 ska bli ett riktigt bra och roligt fotbollsår för alla våra stora och små spelare. Att spelarna ska trivas hos oss både på och utanför planen ser vi som en förutsättning för verksamheten. Tillsammans har vi kul och skapar en stark förening för alla spelare och deras familjer.

Behöver man hjälp med översättning av denna text till ett annat språk än svenska så kopiera in den här:  translate.google.com

Avgifter 2024

4-6 år 2020-2018: 700kr

7-8 år födda 2017-2016: 1250kr

9-12 år födda 2015-2012: 1650kr

13-14 år födda 2011-2010: 1750kr

15-19 år födda 2009-2005: 2000kr

20 år och äldre födda 2004 eller tidigare: 2200kr

Oldboys/Girls: 400kr + 50kr per spelad match

Familjemedlem hela familjen: 2500:-

Ledare: 400:-

Stödjande: 300:-

OBS Nyhet för året! När fakturan med medlemsavgifterna går ut så kommer även en summa av 400 kronor läggas till på fakturan. Denna summa avser medlemsinsatsen/försäljningsinsatsen som under våren kan hämtas ut från ditt lag eller från kansliet.

Efter man hämtat ut den så har man möjligheten att sälja den och därmed få dessa 400 kr tillbaka.

Detta gäller från och med året man fyller 7 år.

Vad krävs av mig som spelare/vårdnadshavare?

En försäljningsinsats per år samt att du ställer upp som funktionär vid minst ett evenemang per år.

Familjemedlem

Ta med hela familjen som medlemmar i Råå IF och stöd oss i vårt arbete för att utveckla fotbollen! Ju fler medlemmar vi är ju bättre förutsättningar har vi! För er med flera barn kan det vara en ren besparing. Det går alldeles utmärkt att ta med de barn som inte är aktiva spelare i medlemskapet så länge alla finns på samma adress.

Vad får jag för medlemsavgiften?

Du får träna och spela matcher och cuper i våra lag i en bra och sund idrottsmiljö med utbildade tränare och domare. Råå IF tillhandahåller matchkläder till dig. Du får även rabatt på Råå IF:s fotbollsskola (4-13 år).

Det ingår även försäkring via Folksam genom licenser i Svenska Fotbollsförbundet. Skulle du bli skadad är det viktigt att du anmäler skadan till Folksam genom att ringa 020-44 11 11 och boka tid för en första bedömning via telefon.

Hur betalar jag?

Våra medlemsavgifter sköts och betalas digitalt. Är du medlem sedan tidigare så skickas det ut en länk till din mejladress. Via länken kommer du vidare till din faktura för aktuell medlemsavgift.

De betalningsmöjligheter vi erbjuder är:

* Kortbetalning

* Swish

* Fakturabetalning

* Delbetalning (vid delbetalning tas det en kreditupplysning)

Som Ny Medlem, registrerar du dig via vår hemsida, anger alla personuppgifter samt mailadress. När vi har mottagit din anmälan och registrerat dig i vårt system så skickas det sedan ut en länk till din mailadress. Via länken kommer du vidare till din faktura för aktuell medlemsavgift.

Vad gör jag om jag har problem att betala avgiften?

Delbetala avgiften genom att använda Billmate (krävs godkänd kreditupplysning).

Helsingborgs stad har olika fonder du kan söka:

Via kuratorn på barnens skola kan man få kontakt med olika nätverk som kan hjälpa till, ex:

Via sponsor har Råå IF fått möjlighet att starta en fond som inom kort kommer vara öppen för ansökan om hjälp för avgift, skor och kläder.

Vad händer om man blir medlem mitt i säsongen?

Om en spelare börjar träna i föreningen under januari-juni gäller full avgift. Om en spelare börjar i perioden juli-september betalas 50% av avgiften. Om en spelare börjar oktober-november betalas 25% av avgiften.

För frågor kring fakturor eller hur du blir medlem, kontakta Råå IF:s kansli på tel: 042-26 00 84 eller via mail: info@raaif.se.

Huvudpartners